8 Meghatározó tartalomtípus üzleti blogokhoz
A tartalmaidat készítheted „adhoc” módon is, írhatsz spontán bejegyzéseket – nem mondom, hogy nem lesz sikeres, sok bloggernek bejött már. Azonban, ha a blog a céged támogatását szolgálja, akkor nem érdemes a véletlenre bízni, igenis le kell ülni, és meg kell tervezni, hogy milyen tartalmakat fogsz közzétenni. Nem véletlen, hogy a tartalomstratégia egyik alappillére a használni kívánt tartalomtípusok felvázolása ezért segítségül összegyűjtöttem neked néhány örökzöld típust, melyeket érdemes alkalmazni a tartalomstratégia tervezése és kivitelezése során.
Történetmesélés (storytelling)
Amellett, hogy az utóbbi években nagyon divatos ezt a bejegyzés formát választani, hasznos is. Az emberek szeretik a történeteket, szeretik a gördülékeny tartalmakat. Íróként pedig remekül el lehet mesélni a módszer segítségével a cég indulását, a misszióját, a miértjeit, de akár egy új projekt kezdetét is. Újonnan induló üzleti blognál kötelező a használata.
Bevezetés egy témába
Ezeknek a bejegyzéseknek nem célja a túlzott részletesség, és az sem feltétel, hogy túl hosszúak legyenek. Ahogy az elnevezés is mutatja egyszerűen bemutat/tisztáz valamit, amit később akár ki is lehet fejteni, de ez a típus nem a mélyre ásásról szól, egyszerűen csak helyre akar tenni alapvető dolgokat egy adott témával kapcsolatban.
Tippek és trükkök
Az ilyen jellegű írásokban érdemes azonnal használható tanácsokat felsorakoztatni az olvasó részére, éppen ezért ügyelj arra, hogy ne egy mondvacsinált listát készíts, hanem tényleg hasznos tartalom kerüljön az oldalra.
Esettanulmány
Kiváló eszköze annak, hogy egy sikeres projekten keresztül bemutasd a leendő vásárlódnak vagy ügyfelednek, hogy mit is ajánlasz és hogy az valóban működőképes. Érdemes olyan témát (esetet) választani, ami nem csak rövid távon tud releváns maradni, hanem közép vagy hosszú távon sem veszti érvényét.
Ajánlások
Adj hitelt a szavadnak ajánlásokon keresztül. Amellett, hogy értéket adsz egy-egy szerinted hasznos könyv, vagy termék ajánlásával a saját hitelességedet is növelheted. A saját témádhoz kapcsolódóan bátran ajánlj szakmai anyagokat vagy releváns termékeket. Persze ügyelj rá, hogy ne irányítsd a konkurenciához az olvasódat, ezért mindig adj saját értéket az ajánlás mellé.
Problémamegoldás
Ha nem tudunk valamit, akkor megkérdezzük az adott problémával kapcsolatban a Google-t, aki minden releváns találatot elénk tár. Az olvasó számára az lesz a legértékesebb, aki valóban választ ad a problémájára, ezért biztosan jó nyomon jársz, ha írsz néhány olyan cikket, ami a célcsoportod konkrét problémájára ad választ.
Sikerek és kudarcok
Szeretünk kellemes történeteket olvasni, ezért időnként bátran oszd meg a sikereidet az olvasóiddal – hálás téma, hiszen alapból pozitív érzést közvetít. De olykor izgalmas lehet egy-egy kudarcot is felvállalni, hisz ez még emberibbé teszi a blogot, és ha jól meg vannak a kudarchoz vezető hibák fogalmazva, akkor tanulságos lesz az olvasó számára.
Interjú
Ha lehetőséged van készíts interjút a szakmában elismert és ismert személyekkel, szakmailag és olvasottságban is sokat fog emelni a blogon, még akkor is, ha nem tudsz igazán mélyre ásni a témában az interjú során. Eleve az presztízs értékű, hogy az az elismert személy elég értékesnek tartja a blogodat arra, hogy a nevét és a tudását adja hozzá.
Lista alapú posztok
A legnépszerűbbek a TOP10-s típusú bejegyzések, ami általában egy rangsort állít fel az adott témában, például TOP10 leggazdagabb üzletember, vagy TOP10 marketing tipp. Persze magától a tízes számtól el lehet térni, ide bármilyen szám kerülhet, annak megfelelően , hogy hány eleme lesz az adott listának.
Persze a felsoroltak mellett még számos egyéb poszttípus létezik, viszont ez a nyolc kellő alapot biztosít egy sikeres blog elindításához.
Tervezd meg, gondold át, és légy sikeres!