7 tanács, amire érdemes odafigyelni a blog indításakor
Írni mindenki tud, éppen ezért ma már elképesztően sok blog kering a világhálón, hiszen a technikai indítás sem túl bonyolult – számos oldal létezik, ahol akár ingyen is nekiláthatsz publikálni, de egy saját weboldal sem elérhetetlen már szinte senki számára. Azonban, ha valóban jól akarod csinálni és ki szeretnél tünni a tömegből, akkor van néhány olyan gondolat, amivel mindenképpen érdemes foglalkoznod. Összeszedtem neked hét szabályt, amire figyelj, ha eredményes blogot akarsz vezetni!
Lásd a célt!
Talán azt tudod, hogy minden blognak és azon belül minden írásnak van egy célja: el akar adni, szórakoztatni akar, követőket akar gyűjteni stb. Nos, amikor leülsz írni, akkor fontos, hogy lásd, hogy mire szeretnéd a cikket kifuttatni. Legyen értelme az írásnak, ne érezze azt az olvasó a végén, hogy a semmiért töltött el perceket a szavaid fölött. Mutasd meg neki a témához kapcsolódó webshop linkedet, vond le a konklúziót, kérd meg, hogy vegye fel veled a kapcsolatot (persze mindezt az alap célhoz igazítva).
Ügyelj a megjelenésre!
Legyen átlátható a blog felület: ne zsúfold túl, ne legyenek túl hosszúak a „fül” szövegek, de mutassák meg, hogy mit kap az olvasó, ha kattint, és amit itt ígérsz azt tartsd is be. Használj kiemelt képeket, ami meghozza a kedvet ahhoz, hogy a böngésző a teljes cikket megnyissa. Figyelj rá, hogy kellemes legyen a blog kinézete, és csak olyat jeleníts meg aminek funkciója is van. Ne keringjenek értelmetlen tartalmak, melyek elviszik a figyelmet az értékes blogbejegyzésekről.
Legyen csinos a bejegyzés is!
A csinos blog oldal után legyen szép a bejegyzés is. Tarts szüneteket, azaz ne legyen az egész cikk oda ömlesztve az olvasó elé, néha nyomj entert, és alakíts ki bekezdéseket, amitől nem csak jól fog kinézni az írás, de átláthatóbb és emészthetőbb is lesz. Ugyanezért jó, ha alcímeket is használsz, illetve itt-ott egy-egy képet is becsempészel, ami vagy leírja az olvasottakat, vagy tovább szövi a gondolatmenetet. És ami nagyon fontos: olvasható betűtípust és jól harmonizáló háttér – betűszín kombinációt válassz. Ne fáraszd az olvasó szemét felesleges „csiricsárékkal”.
Légy következetes!
Alakíts ki egy rendet, például döntsd el, hogy én minden héten fogok egyet publikálni és ehhez tartsd is magad. Egy idő után várni fogják az olvasóid, főleg, ha a napot is meghatározod. Az idő mellett pedig alakíts ki egy tartalmi rendet is. Épüljenek egymásra a cikkek: például, indulj kezdő szintről, majd térj át haladóra, vagy készíts egy alap cikket, majd fejtsd ki annak részleteit – ezekből hasznos sorozatokat alakíthatsz ki, amire rákattan az olvasó és várja a következőt.
Ne siesd el a megosztást!
Hatalmas öröm, ha összeállt a blog, viszont ne tedd közzé túl hamar! Hogy ez mit jelent? Legyen rajta tartalom. Ha megosztod az elkészült blogot, akkor mutass is valamit, készíts előre bejegyzéseket, aztán később lelassíthatsz, elég lesz a heti egy cikk, de mielőtt publikálod az oldalt, minimum öt elkészült blogbejegyzés legyen elérhető, hogy legyen mit böngésznie annak, akit frissen odairányítasz. Ha nem talál semmit a látogató, akkor a legcsinosabb oldal sem ér semmit.
Ne add fel!
Egy blog nem fog magától működni. Ha nincs, aki tartalmat készítsen rá, ha nincs ki szerkessze, ha nincs ki foglalkozzon vele, akkor csak egy domain lesz a sok közül. Írj! Ne törődj vele, hogy nem lesz mind elképesztő siker – eleinte ez kb. lehetetlen is. Ennek ellenére írj, mert ha nem teszed az esélyt sem adod meg arra, hogy olvasott és sikeres legyen az oldalad. Ne ess kétségbe, ha nem lesz egyből ötezer kattintás, és legalább fele ennyi lájk. Alkoss tartalmakat, persze törekedj annak hasznosságára, de ha nem jön az ihlet, akkor se hagyd, hogy megálljon az élet.
Figyelj az olvasóidra!
Ha megosztod a közösségi médiában az írásodat egy idő után jönni fognak a kommentek, a vélemények, de ha a blogon engedélyezed, hogy hozzászóljanak, oda is érkezhetnek. Lényeg, hogy mint egy szorgos admin te figyelj ezekre. Nem csak azért, hogy kiszűrd a trollokat, hanem azért is, hogy tudj kommunikálni az olvasóiddal. Reflektálj nekik, vagy meríts ötletet a következő cikkedhez a kérdéseikből.